poniedziałek, 13 kwietnia 2009

Kalth Snorgoth

Jeszcze jedna z głównych postaci świata "Gjallar". Pojawił się w pierwszym komiksie (Bifrost), ale swoje narodziny zawdzięcza mojemu bratu, Marcinowi, oraz serii gier komputerowych Warcraft. Zacznę przewrotnie, od tej drugiej inspiracji. Za pośrednictwem gry Warcraft II po raz pierwszy zetknąłem się bliżej z rasą trolli. Później, na podstawie innych gier komputerowych, czy książek (vide mitologia nordycka) dowiedziałem się o nim więcej, ale ten niewielki obrazek pojawiający się zawsze (bodajże po prawej stronie ekranu), kiedy nacisnęło się klawiszem myszki na jednostkę trolla, mocno wpisał mi się w pamięć. Z tego powodu trolle w moim świecie są zielone, chude i wysokie. Mają pomarańczowe / czerwone / czarne włosy, brak brwi i specyficznie "złamane" nosy. Zresztą dość dobrze opisałem to kiedyś na digarcie:

Kalth jest trollem. Wbrew temu co można wnioskować po jego wyglądzie jest okazem zdrowia, a to dlatego, że:
- wszystkie trolle są zielone
- wszystkie trolle są za wysokie i za chude
- trolle charakteryzują się wysoką przeżywalnością (szybko się kurują), i może strzała w głowie to lekka przesada, ale łapiecie o co chodzi.

Trolle z gruntu są dość monotematyczne. Czas, który nie poświęcają polowaniom, spędzają na projektowaniu i budowaniu, głównie mostów. Jeśli zagadniesz pierwszego lepszego trolla, możesz być pewien, że już przy pierwszym kielichu będziesz znał różnicę między przyczółkiem a izbicą. Przy drugim nauczysz się zakładać pęta z zamkniętymi oczyma.

Kalth był o tyle wyjątkiem od reguły, iż skupił się na jednej z tej dziedzin i nie było to uganianie się za zającami. Wysłany na studia do miasta wrócił do swej rodzinnej wioski pełen zapału, wizji szklanych domów i zerowego talentu myśliwskiego. Zgodnie z tradycją, będąc w obowiązku przejść inicjację Myśliwego, przeszedł przyśpieszony kurs polowania (lądując przy tym kilka razy w przełyku swych przyszłych ofiar).
Ostatnio widziano go w towarzystwie podłego szubrawca i stręczyciela Marco Sharpsa, co jest smutnym dowodem na upadek szkolnictwa wyższego.


Powyższy cytat przynosi kolejne informacje dotyczące zarówno rasy jako takiej, jak i samego Kalth'a. Trolle żyją przeważnie w gęstych lasach, z dala od ludzkich sadyb. Są najlepszymi myśliwymi ze wszystkich Zjednoczonych Plemion (o których postaram się niedługo co nieco napisać). Ponadto mają potężnego świra na punkcie architektury. Świr aż tak dużego, że w większości miast trudno znaleźć katedrę czy pałac, w której nie maczał by palce jakiś troll. Z tą architekturą to w ten sposób. Nie śmiejcie się, ale za starych, dobrych czasów była taka gra o jajku, co się zwało Dizzy. I tam, w którejś części był most, którego strzegł troll. Troll - most - architektura. Czasem inspiracje czerpię się z naprawdę dziwnych źródeł.

A propo, jak wspomniałem na początku, przyczynkiem do narodzin postaci Kalth'a był mój brat. Podobnie jak Sharps, czy Kayleigh, Kalth Snorgoth powstał dla gry fabularnej. Mój brat potrzebował swego bohatera i tak wspólnymi siłami wyłoniliśmy Kalth'a z mroku niebytu.

Rysunek na górze pochodzi z 2008 roku, dwa poniżej z 2003, te jeszcze niżej z 2006.

1 komentarz:

  1. Hmmm... Blog tylko o Gjallarze? Fajna sprawa. :]
    A jak tam rysownako? Nadal nic?

    OdpowiedzUsuń